Motgång

Maj månads ufo (halvvantarna) blev klara redan i mitten av månaden. Jag har också stickat en del på min Cabled Swing cardi. Därefter började problemen. Av någon underlig anledning stickade jag fel på flätorna efter fyra hela rapporter! För att göra saken värre upptäckte jag det inte förrän flera varv senare och nu orkar jag bara inte repa upp skiten,  då den får ligga tills jag får mer energi. Jag påbörjade en ny kofta istället (se ovan). Den är stickad i ett galet rosa ullgarn som jag bytte till mig för ett bra tag sedan. Jag har kombinerat det med ett rätt intetsägande grått för att väga upp tokigheterna. När det grå nystanet tog slut fick jag nya besvär. Min nystvinda (som jag verkligen behöver när jag ska nysta 100 g tunt ullgarn!) saknar den där lilla manicken som håller fast den i bordskanten och gör den användbar!!! Så nu ligger även denna kofta i en korg och väntar på att man ska börja tillverka reservdelar till nystvindor alternativt att ägarinnan finner trehundrafemtio spänn som ändå bara ligger och slarvar (vilket är en mer trolig, om än inte särskilt sannolik, händelseutveckling). Hm. Funderar så smått på att starta upp ett nytt projekt, men fruktar vad som i så fall kan komma att ske.

Juni månads ufo blir återigen världens tråkigaste stickning:Diamond Shawl. Kanske ska det gå den här gången!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Motgång

  1. Linda says:

    Hej! Är det möjlighen mitt gamla knall-rosa garn? Koftan är ju jättefin! Hoppas nyst-problemet löser sig… att nysta för hand är verkligen ingen hit. Många kramar från Linda numera i Stockholm

    • lillaufot says:

      Hej!

      Har inte kollat bloggen på ett tag, men kan bekräfta att det är ditt gamla garn!!! Jag är verkligen nöjd med det nu när det kommit till användning! Kramar!

Leave a Reply

